czwartek, 1 września 2011

3. Kotleciki z kurczaka

Dziś chciałabym podzielić się z Wami bardzo prostym i szybkim w wykonaniu przepisem na kotleciki z kurczaka, który pozwoli urozmaicić domowe posiłki. W końcu ileż można zajadać się tradycyjnymi kotletami, panierowanymi w mące, jajku i bułce tartej :)?

SKŁADNIKI:

- 2 pojedyncze piersi z kurczaka (lub jedna podwójna);
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej;
- 1 jajko;
- 1 łyżka oleju lub oliwy z oliwek - zależnie od upodobań;
- 1/2 łyżki Vegety, Kucharka lub innej przyprawy tego typu;
- 1/2 łyżeczki pieprzu.

Z tej ilości składników uzyskacie około 4-6 kotlecików - wszystko zależy od tego, jaką wielkość nadacie im podczas formowania na patelni :).

WYKONANIE

Mąkę, jajko, olej/oliwę, Vegetę oraz pieprz wymieszać razem w głębokim talerzu lub małej misce na gładką masę. Piersi z kurczaka oczyścić i pokroić w kosteczki (ok. 3 x 3 cm), a następnie połączyć z uprzednio przygotowaną masą. Przekładać całość na patelnię z rozgrzanym olejem, formując małe, niezbyt grube kotleciki (ja używam do tego zwykłej łyżki - to chyba najwygodniejszy sposób).

 Gotowa masa wraz z pokrojonym kurczakiem.

 Efekt końcowy (w sumie 6 szt.).
Ja i mój chłopak lubimy, gdy kotleciki są trochę bardziej zarumienione :)!

Tak moje dzieło prezentuje się w środku.
Jak widzicie, masa ścięła się i spoiła małe kawałeczki mięsa.

Kotleciki można serwować na wiele sposobów - wszystko zależy od Waszej wyobraźni/Waszych upodobań :)! Mój chłopak lubi jeść je razem z frytkami, ja natomiast wolę tłuczone ziemniaki z odrobiną mleka/śmietany oraz posiekanego szczypiorku. Do tego wystarczy dodać dowolną surówkę (lub ogórki kiszone, które wg mnie wspaniale uzupełniają smak mięsa przyrządzonego w ten sposób) i gotowe :)!

Jeśli zdecydujecie się wypróbować ten przepis, to mam nadzieję, 
że podzielicie się ze mną swoimi wrażeniami w komentarzach :)!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę, nie zamieszczaj tu adresu swojego bloga
ani prośby o obserwowanie (będą usuwane) -
jeśli skomentujesz mój wpis, na pewno
Cię odwiedzę i "nagrodzę" subskrypcją,
gdy mi się u Ciebie spodoba :)!
Dbaj też o sposób wypowiadania się :) -
nie obrażaj mnie ani innych osób, staraj się
nie popełniać rażących błędów językowych itp.

Dziękuję :)!