wtorek, 4 października 2011

9. Jajka w sosie śmietanowym

Ostatni post dotyczący jedzenia pojawił się na blogu prawie miesiąc temu, dlatego dziś postanowiłam zaprezentować Wam jedną z moich ulubionych propozycji na śniadanie. Zdaję sobie sprawę z tego, iż nie jest to może najzdrowsza opcja, niemniej jednak nie gości na moim stole zbyt często, a wiadomo, że od czasu do czasu małe grzeszki kulinarne są wręcz wskazane ;)! Ów przysmak kojarzy mi się ze słodkim, beztroskim dzieciństwem i porankami, gdy przygotowywał go dla mnie mój - nieżyjący już niestety - ukochany dziadek :).

SKŁADNIKI:

- 2-3 jajka;
- małe opakowanie śmietany 12% (polecam tę firmy Zott - 180 g);
- ok. pół łyżeczki majonezu (tu nie istnieje dla mnie żaden inny niż Kielecki);
- ok. pół łyżeczki musztardy;
- sól;
- pieprz.

WYKONANIE

Jajka ugotować na twardo w osolonej wodzie. Po ugotowaniu obrać ze skorupek i pokroić na małe cząstki. Śmietanę wymieszać z majonezem i musztardą, a następnie doprawić do smaku solą oraz pieprzem. Tak przygotowanym sosem zalać pokrojone jajka, dozując go wg własnych upodobań. Całość podawać w towarzystwie ulubionego rodzaju pieczywa i napoju (u mnie zagościł dziś chleb tostowy z ziarnami oraz herbata o smaku melisy i gruszki :)).



Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale pstrykałam je w pośpiechu i przy sztucznym świetle :(...

Jeśli chodzi o ewentualne modyfikacje tej propozycji, to śmietanę można zastąpić jogurtem naturalnym, warto również poeksperymentować z przyprawianiem sosu oraz dodaniem do całości świeżego szczypiorku :). Jest to tak prosta potrawa, że nie sposób ją zepsuć - nawet dość znacznie odbiegając od podstawowej wersji.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę, nie zamieszczaj tu adresu swojego bloga
ani prośby o obserwowanie (będą usuwane) -
jeśli skomentujesz mój wpis, na pewno
Cię odwiedzę i "nagrodzę" subskrypcją,
gdy mi się u Ciebie spodoba :)!
Dbaj też o sposób wypowiadania się :) -
nie obrażaj mnie ani innych osób, staraj się
nie popełniać rażących błędów językowych itp.

Dziękuję :)!